...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Thursday, January 9, 2014

Darwisy dah sekolah....

 1st day anak Ibu ke sekolah...
Ni lah tadika yang Darwisy selalu tunjuk2 tu...
Tadika Cahaya Ummi

1st day jugak Ibu hantar Darwisy ke taska
masa kat depan pintu taska...nampak air muka Darwisy berubah

Dalam hati Ibu ni...Allah je yang tahu
2 3 hari sblm tu, hati ni dah tak tenteram
perasaan bercampur-campur

 alahai...macam nak hantar anak ke obesea lah pulak

ini semua nikmat Allah bagi
sayangnye oiii kat anak nan seorang nii...buat masa ini

tengah hari tu kelam kabut nak pegi tengok Darwisy kat sekolah
sebab pagi tadi nampak mak bapak semua berkepit ngan anak masing2

tapi Darwisy...pengasuh yang hantar...
kesian Darwisy kalau2 nanti semua orang ngan mak bapak..
die pulak yang sorang2..
tahu tak...betapa perasaan ni berdebar-debar sangat nak tengok Darwisy...
(Taouching sangat ni...)

saat sampai kat tepi pagar tadika...
kaki menggigil..hati ni tak sabar nak tengok Darwisy...
mulanya tercari-cari...mana anak aku ni...
payah pulak nak cam die...semua lebih kurang sama je...
bila dah nampak...wah, kemain seronok die dok main2 ngan kawan2 baru...
nak menitis air mata...

dari jauh renung je anak teruna ku itu..
takmo kaco die...
dalam hati rasa bersyukur...Darwisy boleh bawak diri..tak nangis...

bile dah renung lama sangat...pasti terusiklah naluri si anak kan...
Darwisy menoleh kat ibu 
nak nagis lagiii...
dah kenapa dengan IbuDarwisy pun tak tahu...

Ibu senyum je...senyum...
kelu lidah...

ok...this is real...

inilah perasaan seorang ibu..
tu baru hantar tadika...


masa nak ambik kat taska...muka Darwisy monyok je...
sekali lagi...ibu ni asyik berperasaan je la...
rasa macam tak jumpa bertahun dah...
terfikir ayat apa nak mulakan...

citer punye citer...Darwisy bagitaw die taknak pegi taska...
sebab pengasuh buat hujan atas kepala...
(ibu gelak dalam hati je..)
rupenye pengasuh cuci rambut..tapi jirus air suruh Darwisy tunduk...
kat rumah ibu suruh dongak...

"Darwisy lemas...Darwisy tak suke..."

alahai...ibu kenalah pujuk
syukur...tak susah nak citer ngan anak bujang ni...



hari ke-2...tak hantar pun Darwisy kat taska...

hantar pegi sekolah pkul 12
habis sekolah pukul 4...ambik terus...

tapi hari ni...Darwisy balik citer yang die menangis 
macam tak caye pulak...
semalam ok je...

bila tanya...kenapa nangis...
"Darwisy rindu ibu..."
hati ibu mana yang tak tersentuh kan...


teringat sebelum turun kete pagi tu...
Darwisy cium pipi sambil tu die cakap..."Darwisy rindu ibu nanti..."
masa tu ibunye ni senyum je..."ye..ibu pun rindu Darwisy.."

sekali memang betul daaa...Darwisy betul2 rindu

daripada cerita Darwisy tu...aku percaya semuanya...
"darwisy nangis sikit2 je...tak kuar air mata...cikgu peluk darwisy...dok atas riba cikgu.."

Ya, Allah...
semoga Darwisy diberi kejayaan di dunia mahupun akhirat
terangkan hati Muhammah Yusuf Darwisy...
kuatkan daya ingatnnya...
petahkan lidahnya bertutur...
senanglah hati guru2 dan rakan2 apabila bersamanya...
aamiiin~




2 comments:

Mrs. Amad said...

tak suke la baca entry ni..alahai..seram nye nk tgu saat antar anak g taska..nk buat homeschooling bonda x bape bijak plk..

Nana said...

selamat menikmati keindahan rasa kasih sayang chenta kpd anak2 nanti...

Darwisy pun dah tak dudukk taska skrg ni...

Click!!!Intersting...........!!!