...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Wednesday, June 6, 2012

Hadiah pertama dari bos pertama

Semenjak en suami dah tukar profession ni...tak boley main call je...kena mesej dulu...

Tadi teringat kat die "dah mkn ke belum"

SMS pertama tak berjawab...

SMS kali ke-2 : "Bizi benor ke...x balas mesej pun..."

Still x berjawab...adohai...

Ptg ni trus call...aha...mmg betul2 bizi...hokey...tak mengapa...

Teringat pulak kat Darwisy...call Mak tanya khabar Darwisy...ade sikit2 panas lagi...suam2 ketiak kate orang...hehe...selera makan dah kembali...main pun dah boleh...hurmmm...legaaaaa hati ibu ni...

 ~ Hadiah dari bos ~

Tahun ni merupakan tahun ke-6 bekerja di Jabatan ini...

Pertama kali melangkah ke sini...aku bawak sebijik telor ayam (pengalaman aku la tu)

Excel zero....ape pun zero...pandai bace ngan kira saje...huhu...aku memang terok...

Atas kesengalan aku ni...maka timbullah ketidakserasian ngan bos...(asyik ber'angin' je)

Die bagi arahan semua aku angguk. Padahal satu pun aku tak paham. Esok di tanye balik...aku kate aku lupe. Maka, makin bertambah angin die...

Aku?

Hati kering...sekering laut mati tu.

Jadinya...sebab tu die hadiahkan aku buku latihan tu. Katenye supaya aku catat setiap perkataan yg keluar dari mulut die...untuk elak lupe.

Namun, sia2 je usaha die. Kalau dah tak faham memang la tak faham. Tulih2 banyak2 pun. Itu sekadar tulih. Balik tempat duduk aku tongkat dagu jugeee...

Tapi...buku tu masih elok aku simpan sampai sekarang kat dalam drawer...pindah ofis pun aku bawak. Sebab bila pandang buku tu...aku boleh recall semua kenangan aku masa mula2 masuk keje dulu...

Published with Blogger-droid v2.0.4

10 comments:

pelangi chenta said...

cam anum dari start keja buku conteng dan nota masih ada lagi dlm simpanan.faham ke idak itu belakang cerita

Nana said...

Buku conteng tu akak dah asingkan untuk dilupuskan nnti...setelah 5 thn dok simpan...rase semak pulak...

LaLa mhdnor said...

bagus betul bos akak bagi hadia buku tu, hehe

ashra said...

Hehe.prihatin bos rin kan.betul la tu...buku tu la sebagai langkah permulaan..

Suraya Noor said...

ha'ah kak zu..sy cm paham ja isi hati kak zu..sy pon rasa cmtu..klu xphm tu,tulis la cmn pun,smpi tpt duduk,tgkt dagu gk..tkt nk ckp tak paham.mula2 tu,pnh ckp sy tak paham la.sebelumbos terang,siap ada keluhan nad then ckp,suraya,awk tu so bukan 17..sejak tu,dh mls nk tny..lantakla..buat hati kering ja bila kena bebel sbb ckp alasan lupa.hahahahahaha

Nana said...

LaLa mhdnor, hihi...kite terime jer ape org bagi...

ash, betul tu ash...tgok buku tu, semua suke duke terpamer tau...wlupun beberapa helai m/s je yang saya gune...

suraya, aah...siapa yg dah terkena tau la mcm mane rasenye...(",)..tp,statement suke banding ngan orang lain tu yg paling x suke kan...
17 ke 27 ke same je...beza pada gelaran jer...(",)

Suraya Noor said...

baru kena dlm bulan 4 tu..hadohai..rasa cm nk benti keja ja...nk tny kata kita bodoh...tak tnya tongkat dagu la jawabnya..ulang kali tgok ja apa yg ditulis tp stil tak paham..tensen ja masa tu rasa nk benti keja.hahahaha...duk pkiaq masa tu akan berlalu ja tu yg bertahan tu..hari ni dh rilex dh.ahahahhaa...keja kan..cmtul;a..ada masa kita takdak keja taktau nk buat pa..ada masa kita byk keja smpi taktau nk buat apa jugak.hahahah;..

Nana said...

Su...kerja berhierarki ni mcm tu la...ade yg bagus sampai kita rasa segan...yg ego pulak sampai kita rasa tertekan hingga nak berenti kerja...mcm su kata la, biar masa berlalu je...mudahan semua masalah pun berlalu jugak...nak cari rezeki ni kena la mcm tu...nak ckp lebih pun tak blg jgk...jadi kita BERTAHAN saja la...(",)

Suraya Noor said...

ha..tu la..mmg cmtu...mmg kena bertahan..dan la ni slalu mikir,kita untung sbb kt luaq sana ramai lg yg merungut tak dapat keja.

Nana said...

betul tu Su...kite kena sentiasa bersyukur...

Click!!!Intersting...........!!!