...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Monday, April 2, 2012

Makan pedassss...

Semalam kami pegi kenduri kawen
Menu kenduri ni besenye ayam masak merah, daging masak hitam, dalca dll...
Blh dikatakan pedas2 semuanya

Sebenarnya, aku ni memang tak suke Darwisy makan pedas
Dengan alasan, Darwisy kecik lagi...tek elok untuk perut dan usus die
Dan aku memang tak heran kalo ade orang yg suke bangga2 kalo anak die boleh makan pedas
Sebabnye...memang aku tak heran laaa...hehe

Ok berbalik kepada kenduri tu...
Masa beratur ambik nasik, aku dah usha lauk2...
Semuanya macam pedas jer...
'Darwisy tak boleh makan la ni...'
Jadi kuambikkan die kuih karipap

Time makan, aku suap Darwisy nasik minyak berlaukkan kulit karipap
Hehe...abis tu semuanya pedas jer...

Kat kiri kanan aku, Mak & MIL...
Mula2 mak aku tegur...'Darwisy makan tak berlauk ke...? Hisap la ayam tu bagi ilang pedas'
Ok2..aku pun buat la...Darwisy makan tapi berbunyi 'sssss'
Menahan pedas...cepat2 nak minum air
Aku pun teruskan menyuap Darwisy...kejap dengan lauk kulit karipap, kejap ayam yang dah dibuang cilinya 

Tak lama pastu, MIL pulak tegur
'Darwisy tak makan pedas?'
'Tak...', aku pun menjawab sambil tersengih
MIL sambung lagi...
'Ajar la die makan pedas...diorang semua Mak ajar...'
Aku sengih jer...sambil pandang sepupu2 Darwisy yang tengah makan nasik ngan ayam masak merah

Ok..abiss cter makan kenduri
--------------------------------------------------

Malam tu...aku tanya ayah Darwisy...
'Ok tak kalo ajar Darwisy makan pedas?'

Ayah Darwisy balas,
'Ok...ajar la die...nanti pegi majlis...itu tak makan...ini tak makan...kang susah pulak'

Aku diam jer pastu...
Dalam hati...'Aku tak nak Darwisy jadik cerewet...'

notakakiku : soalnya...bila nak ajar tu...?hati masih was2...

5 comments:

hunybie said...
This comment has been removed by the author.
hunybie said...

erk..xprnah terpikir lak yg kt kena ajar anak makan pedas...byk benda kena bljr lg rupe ye~

Nana said...

hehe...tu laa..akak pun x tau perlu ke tak ajar makan pedas ni...
tapi bile pikirkan nnti die blh jadik cerewet...kena ajar sikit2 la...yg pedas sikit2 tu tak pe kot... :D

IntaNBerliaN said...

sy xpnh ajar alisha mkn pdas tp dia sndiri yg sk.. dulu pnh sekali dia termakan sambl belacan.. air mata siap bergenang tp xnangis pun... sejak tu dia blh mkn je walaupun pds..hihii

Nana said...

IntaNBerliaN, ooo ye ke...ok la tu...tak ajar pun die sendiri yg suke...:D

Click!!!Intersting...........!!!