...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Tuesday, April 3, 2012

.::makan bersuap sehingga bile die mahu::.

Pengalaman menjadi ibu memang sangat mengujakan
Bermula dari menyusu, memandikan, salin pampers, meyuap makanan...
Segala2nya nak diuruskan...

Pasti semua tu...bila sampai masanya akan menjadi kenangan
Bila anak kian membesar...
takkanlah nak hisap susu lagi
pakai pampers apatah lagi
nak mandikan? satu masa mereka akan rasa malu sendiri
begitu jugak makan bersuap
_______________________________________

Satu hari tu..aku & suami makan tengah hari di rumah MIL
Macam kebiasaanya, ibu2 pasti memberi anaknya makan dulu
Begitu jugak aku...menyuap Darwisy makan dulu...tapi ape yg selalu aku buat, makanan tu aku jamah dulu sebelum Darwisy

MIL ada tegur...suruh Darwisy makan sendiri...nanti aku tak puas makan katanya sebab dok suapkan Darwisy
Memang lah...nak pulak time perut lapar sesangat
Tapi...aku rasa seronok kalo Darwisy makan bersuap...dari tangan aku ni...
Bukan Darwisy tak pandai suap sendiri, tapi apa yg bermain difikiran aku ialah; sampai bila aku punya peluang seperti itu...?
Lambat laun Darwisy akan bersekolah...mesti die malu kalo masih makan bersuap lagi
Aku pulak..haruslah rindukan saat2 tu kan...errmmmm

Aku pernah jugak tanya ayah Darwisy...ok ke kalo aku masih suapkan Darwisy
nampak benor aku manjakan die sangat...sepupu2 Darwisy yang lebih kurang sebaya dengan die selalu makan suap sendiri je
Ayah Darwisy cakap...biarlah...teruskan je suap Darwisy..aku kan ibu die..jadi lebih elok Darwisy makan hasil suapan ibu die...

Aku seolah enggan detik2 suap menyuap tu berlalu pergi...

Tapi..aku perasan sangat...Darwisy akan makan lebih banyak kalo aku yg suap...

Oleh itu...aku akan terus suapkan Darwisy sehingga bila die mahu...

4 comments:

Edura Hanum said...

nanti anum pun nak buat camtu dekat anak.insya allah.
lagi rasa kita makin dekat dengan anak

Nana said...

betui tu anum...
semakin meningkat umur anak kita, semakin kurang masa kita bersama die...
jadi kena betul2 hargai masa2 terindah ni... :P

IntaNBerliaN said...

a'aa kan.. nanti kita pasti akn rindu saat2 tu semua..

Nana said...

ermmm..memang pasti...akan rindu nanti...

Click!!!Intersting...........!!!