...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Friday, February 24, 2012

Tak sempat potty train...

Assalamualaikum...

Darwisy dah pandai yak yak dalam toilet!
Yeaaayyyyy!!!
Boleh tak nak seronok sampai macam tu...?

Mustilah seronok...sebab saya kan Ibu dia...Apa saja kejayaan dia...itu adalah kebanggan saya...
Kejadian berlaku beberapa minggu lepas lagik...hihi..hari ini baru nak melapor...xoxoxo

Saya belum sempat buat potty train lagik...sekali die sudaaa pandai carik mangkuk besar tu untuk lepaskan hajat..tak tahan sangat ler teww...

Perubahan ini bukan sekadar kebanggaan, malah penjmatan...no more PAMPERS a.k.a lampin pakai buang (siang time la..) & of course duit pun tak kena buang...

Mengajar anak2 untuk buang air di toilet ekceli bukanlah mudah. Bebudak macam2 fiilnya. Ada yang mudah...ada yang sangat mencabar...
Teringat saya kat adik sepupu yang pakai PAMPERS sampai umor 6 tahun...tapi time nak tido la...
Bila jadik macam ni, itu dah jadi isu besar bagi Mak Bapak..

Umur Darwisy arini 3 tahun 1 bulan 6 hari....mungkin ada anak2 yang lebih awal dari Darwisy sudah pandai yak yak dalam toilet...pepun tahniah buat Darwisy sebab menyenangkan ibu & ayahnya...Alhamdulillah... :D

Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian....
Darwisy pernah buat saya sakit sebelum menyenangkan...sakitnya bila Darwisy yak yak kat tepi sejadah time saya tengah solat...Bagai berkepul asap yang keluar dari lobang hidung & telinga...

Tapi, itu adalah permulaan yang baik rupenye...kini rase berbaloi terkenang pot pet pot pet saya kat Darwisy...bagitau die yang itu sangat meletihkan Ibu...kesiaaaannn la kat ibu ni kena kutip t*ik Darwisy....huwaaaaaaa....

Dan satu lagi, satu malam tu...Darwisy jugak dah berjaya tido malam tak pakai PAMPERS...saya terkejut campur happy tatkala jam menunjukkan 5am di saat saya meraba di b*ird2nya itew...
Kengantokan yang maha hebat malam tu sehingga saya lupa nak pakaikan dia PAMPERS...mujurlah tilam tak basah...

Now...nak train darwisy basuh sendiri pulak....
Semoga saya berjaya... & terus berjaya...
Wish me luck..!!! (*_^)

Sekian...


8 comments:

sue zainun said...

tepi sejadah?xtahan betull..hahaha
insyaallah..

sue zainun said...

tepi sejadah?xtahan betull..hahaha
insyaallah..

sue zainun said...

tepi sejadah?xtahan betull..hahaha
insyaallah..

najihah said...

yeay... alhamdullilah..
tahniah ya..

hunybie said...

k.zu kena wat tutor cmne nak train anak yak yak kat toilet...hahaha...info berguna untuk ibu-ibu yg baru dapat anak sulung...especialy yg xtaw apa cam saya ni ha..

Ini Kisah Kami said...

Sue, itu la pasai...solat jd x kusyuk dah...dengar die dok meneran kat sblh...(",)

Najihah...tenkiu:D

Yati...buat tuto..? hihi..
Tak tau nk cter cmner eik...nnti ade pluang akak buat n3 ttg tu yer...:p

Edura Hanum said...

darwisy dah xmau susahkan ibu dia.

Ini Kisah Kami said...

Anum, memang senang banyak la jugak...:D

Click!!!Intersting...........!!!