...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Thursday, October 13, 2011

Mata Berkedip (Eye Twitching)

Masuk hari ni...dah hampir 3 minggu mata kiri ni asyik berkedip je...
ini bukan la berkedip 24 jam yer...
kadang2 je...dalam sehari maybe 3-4 kali...
sebelum ni pun pernah terjadi jugak..tapi sekejap je dah hilang...
kali ni takmo hilang la pulak...
rase runsing lor....

kate orang; kalau berkedip sebelah kiri tandanya nak dapat berita buruk...
sebelah kanan tu...sebaliknya la...

sememangnya ini mitos je kan...
kalau terjadi pun, kebetulan je...

sebenarnya...mata berkedip boleh jadi....punca2nya ialah:
  1. Tekanan (Stress)
  2. Kelesuan (Tiredness)
  3. Ketegangan Mata (Eyestrain)
  4. Kafein (Caffein)
  5. Alkohol (Alcohol)
  6. Kekeringan Mata (Dry Eyes)
  7. Ketidakseimbangan Nutrisi (Nutritional Imbalance)
  8. Alergi (Allergies)

 

Doa Rasulullah s.a.w:
Ya Allah, tidak adalah sebarang petanda, tetapi yang ada ialah pergantungan kepada-Mu, tiadalah yang baik selain kebaikan dari-Mu, dan tidak ada yang layak disembah melainkan-Mu." 

(Allahumma laa toira illa toiruka wa laa khaira illa khairuka wa laa ilaha ghairuka)

10 comments:

ashra said...

hehe.saya pun sama,kalu kedip kiri,mesti istigfar banyak2..

kadang2 kebetulan je mengena kan.kadang takder benda pun kalu kita tak pk kan sgt

Rin_Aff said...

ash,dulu2 saya selalu jugak percaya...
tapi sekarang...buat tak tau je...
hehe

zOeY zAu YaH said...

insyaallah takde apa tu kak =)

Rin_Aff said...

harap2nye gitula...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

tu la..org2 zmn dulu yg ckp camtu..tp maera takde lah percaya 100%.kalau terjadi, mungkin kebetulan.

PinKy MoMMa said...

ello dear ;)

org cakap kalau belah kiri nak nangis huhu..kalau kita kan memang jadi betul betul ;p
tapi mungkin jg itu kebetulan..

Rin_Aff said...
This comment has been removed by the author.
Rin_Aff said...

Khumaera: tu la..sampai saat ni pun mata ni dok berkedip je...

pinky momma: ooo..ye ke...?hehe...kalo boleh takmo nangis sebab bad news...tapi nak nangis sebab terharu...dapat gud news..;P

nabilah_2908 said...

kebetulan...mmg pagi tadi mata sy bergerak2...

sampai tak selesa jadinya...

pernah juga dgr tntg petanda tu...adakalanya buat kita risau je kan..bila tertanya2 apa la yg akan berlaku... :)

Rin_Aff said...

nabilah, mula2 rase tak selesa jugak..tapi.dah hampir sebulan dok berkedip jeni..dah jadi biase pulak...:)

Click!!!Intersting...........!!!