...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Monday, April 4, 2011

Kita sama-sama cari makan...kau, aku sama je

Ramai yg mengeluh susah nak dapat keje sekarang ni.walaupun result dah gempak habis tp mintak keje asyik tak dapat.Kebanyakan kompeni swasta nak yang ade pengalaman.Gomen pulak, permintaan melebihi penawaran.Lagipun persaingan gler2.Nasib aje la.Rezki masing2.
Terkilannya bile orang yg lebih layak terpaksa berkorban.Ini kes yg pakai org dalam laa.

Persekitaran tempat keje punya pengaruh yg amat kuat kpd diri individu.Ade yg pandai tapi keje takde kualiti.Kenapa jadi macam tu?Setakat ni banyak input yang masuk kat telinga aku semuanya cakap2 yang negatif.Tu la manusia.Semua fikir yg negatif je.Cuba la tukar arus negatif tu semua.Tgok dari sudut lain pulak.Keje kalo dah slalu buat.Yang lembap pun bole jadi efisien.Yang dah teror pulak, takyah la berlagak.Ajar aje la org yg tak tau.Tak kira la org tu jawatan tggi dari kita pun.

Nak keje? Ketepikan minat! Terima aje la rezeki yang dah ade kat dlm tangan.Nun...kesian orang luar sane.Jenuh dok apply.Tak jugak dapat2.Dulu...tahap kamatangan fikiran aku agak kureng sikit..Mujur dua2 org tua aku sentiasa bagi semangat.Sekarang aku dah tak kesah.Orang nak kate aku ni hapepun, gasak korang la.Aku keje org dok ckap itu ini.Aku cuti pun kate jugak.Rase mau mati woooo...

Dah jadi adat.Ape barang nak dengar ckp org bwah.Balik2 kita yg kena.
Itu kenyataan hidup.Suke tak suke terima aje la.Kena perli, kena kutuk tu biase arr.

Bukan tu je.Memang takde org nak ksian2 kat kita.Pepandai la nak bawak diri.

Yang pasti...kerja selagi terdaya..Rezeki yg banyak atau sedikit, haruslah disyukuri..

No comments:

Click!!!Intersting...........!!!