...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Sunday, March 13, 2011

...Yogurt Baik Untuk Semua...

Baru2 nii aku ade terbace kat majalah I-sihat ttg yogurt...
Dulu slalu dok dengar org kate yogurt ni bagus...tp aku x tau sejauh mane bagusnye yogurt nii...
Aku tertarik nak bace sbb tajuk tu ade kaitan ngan diet & nak kurus...
Kajian telah dibuat kpd wanita obesiti di China mndpati sekumpulan wanita yg mengamalkan pengambilan yogurt lebih byak mengalami penurunan berat badan berbanding sekumpulan wanita yg menjalani program diet tanpa mengambil yogurt..

Tadi..lepas pi mkn kenduri kat bt caves aku singgah tesco sat...
So...ternampak jer yogurt...aku pun ambik je laa..nak try...
Balik rumah..aku google ttg yogurt & kebaikan2nya laa..
Then..mcm2 yg aku baru temui..
Salah satunya...yogurt ni baik utk faraj..selain dr membekalkan kalsium...
Juga mmbntu mengatur haid..
Kalo nk rase perubahannya..amalkan setiap hari selama 2 mggu..200ml/day..
Satu lg..elok & sesuai bg ibu menyusu..
& satu lg...wanita yg dlm pantang pun elok mkn...
Kalo korang x caye..try laa browse ttg yogurt ni yerk..
Ape2 info nnti leh kite share same2..

Tq bace entri ni yer..

6 comments:

Azie Azra said...

azie pun suka yogurt.kat sour sally ke,j.co ke,tutty fruity blum rasa agi :)

Edura Hanum said...

nsb baik ar den memang suka makan yogurt
kalau tidak susah juga nak pksa tekak nie mkn

Rin_Aff said...

blom pernah ke sana lagi...
nnti nak try laaa..

Rin_Aff said...

anum...yogurt masam...
okey laa kalo itew boleh msuk tekak kamo...hehe

hunybie said...

wah gud info...
minum ari yogurt pon leh kurangkan sakit perut tym dtg bulan...
xtaw la bg orang len..tp yatie da try mmg tym period xsakit perut da..
hehehe..

Rin_Aff said...

aah yatie...btul3x...
akak ade terbace gak pasal tu....

Click!!!Intersting...........!!!