...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Thursday, March 17, 2011

Nobody is Perfect ------ (Ingat U Bagus Sgt ker...??)

Aku pernah terima 1 email.
Ayat dlm email tu camni..."Practise Make Perfect but Nobody is Perfect"
So...ayat Practise Make Perfect dah x bole pkai lg...
Sbbnye..xde pun yg sempurna kecuali Allah s.w.t.
Manusia sememangnya insan yg lemah dan hamba yg hina di sisi Allah s.w.t
Jadi... org yg menganggap diri mereka tew mcm bagus sgt...bole laa suloh muke kat cermin yer...

Semua manusia kat dunia ni punya kelebihan & kekurangan...
Sama ada yg zahir @ batin...tersirat @ tersurat...
Namun, ketidaksempurnaan seseorg itew jganlan dijadikan bahan utk kite bualkan apatah lg tertawakan
Sbbnye...mcm aku ckp tadi...suloh muke kat cermin laa...
kalo x nmpak jugak...suruh nujum telek dlm air...

Contohnye...yg zahir & nmpak dgn mate kepala ialah:::::::::

"Tgok org tu..muke comeyy..tp badan gemok...tgok spare tyre die..."
"Badan die cantek..tp aku rase bontot die besor..x sesuai ngan badan"
"Badan die bau busuk ler..x tahan aku.."
"Perut die buncit semcm jer aku tgok...tu laa x pandai jage badan"
"Tgok..blakang badan pun ade jerawat..ade ati nak pakai seksi"
Ni antara dialog2 jahat yg pernah aku dengar laa...

Tapi pernah tak kite pikir....
takde org kat dunia ni yg nak diri mereka jd mcm tew...
kalo bole...semua nak yg elok2, yg cantek2...yg bagus2...

Kite kena ingat..ape yg kite miliki skrg...bukannye kekal pon...
Kalo Allah nak uji kite dgn tarik balik ape yg kite ade...

Mase tu ke baru kite nak insaf...???

Takpun Allah bagi kite rase sayang & tangkap cintan ngan org yg punya kelemahan sama seperti org yg  pernah kite ejek itew..
Nah..ambik ko...baru tau...
Sape ko nak lawan kuasa Allah...??

N3 ni dikarang sebagai ingatan utk diri aku sendiri juge...
Kepada yg pernah aku terejek tew...mohon maaf dr ujung rambut sampai kaki...
Kot aku pernah terkate dlm ati ke..MAAFKAN AKU...
Mase time school dolu2 ke...

2 comments:

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

nape ni ibu?
sape yg kata ibu nih..x pe2 ignore them k..
diaorg jeles sbb ibu masih cun walaupun dh ada bb kot hihi =)

chill sayang =)

Rin_Aff said...

i'm okey..
kalo org kate ibu..ibu anggap kate2 diorang sbg inpirasi..wokeh tak...
eh..tp mane ade org kate...
gurau2 nakal je ade laaa...

Click!!!Intersting...........!!!