...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Monday, February 28, 2011

Permintaan Mak

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia,

Setiap insan yang dilahirkan ke dunia ni punya Mak/Ibu/Mama/Mummy/Ummie.
Ada yang mengatakan seorang ibu boleh jaga 10 anak tetapi 10 anak belum tentu dapat menjaga seorang ibu.
Korang ingat tak macam mana Mak jaga korang dari lahir sampai la ke besor ni..?
Macam mana Mak layan ragam korang?


Bila malam..
Kalau korang sakit Mak tak lena tido.
Dengar suara korang merengek, kelam kabut Mak bangun.
Berkepit je bawah ketiak Mak tu..
Mase aku kecik2 bile nak tido Mak akan bercerita sambil gosok2 belakang badan aku...
Tangan Mak yang kasar2 tu sedap je...macam kena garu2..
Kesian kat Mak...buat keje rumah sampai tangan pun makan dek air...

Macam2 jugak perminataan yang dibuat kat Mak;
"Mak, lapar laaa"
"Mak, nak minum"
"Mak, nak duit..nak bli coklat @ keropok"
"Mak, nak bli buku"
"Mak, nak itu..ini............................"
Tak pernah pikir Mak ade duit ke tak...tau mintak je...

Bila dah besar...dah makan gaji niii...
Bli je ape pun...Mak terima je...
Jarang sekali Mak mintak nak itu ini...

Ajak Mak gi jalan2..belanja Mak makan...kekadang Mak tanya..
"Ade duit tak niii..?"
Ajak Mak teman gi shopping...Tanya Mak.."Mak nak tak yang nii...?"
"Takmo laa...Biar la dulu...Nanti hang takde duit...," balas Mak.

Tapi..bila sekali Mak betul2 buat permintaan...
Nak pulak time tu duit cukup2 nak mkn je...

"Mak pilih je nak yang mana..."
"Amboii..banyak ke duit hang nak blanje Mak..", Mak bergurau ngan aku...

Mak......semua org tahu duit tu bernilai...
tapi........ tiada angka yang dapat melabel nilai kasih sayang & pengorbanan Mak
Terima kasih yang tidak terhingga buat Mak...
Mak, halalkanlah setiap titis susu yang mengalir dalam tubuhku..
Mak, ampunkanlah dosa2ku...
LOVE 'U' SO MUCH...

6 comments:

dLa MoSeS said...

aarggghh..dush!!dush!!dush!!nak tumbuk meja kak zu skrg jgk..u make me syahdu la kak zu..nak balekkk kampong la la ni jgk!!nk tido dgn makk..dlu b4 kawen dila sll berebut gn abah nk tido sblh mak..hhuuuu..sedeh..mak dah jauhh..

Rin_Aff said...

alolo..ye ke dik non...
manje jgak hang yer..
nnti blk kg hang tido bawah ketiak mak nooo..

jgn rebut ngan ayah ari khamis mlm jumaat tau..
dosa tau...bagi pluang mak ayah nak buat pahala sunat yerkk...hehe..jgn mare yer..akaq gurau tau..

dLa MoSeS said...

bkn manje la kak zu, tp sbnrnye takot tido sesorg.kalo terjaga sbb dpt mmpi ngeri, tgk kat sblh kosong plak,imaginasi saya tinggi.hihihi..

dah xde maknenye mlm jumaat kak zu ooii..mak abah saya da twe la..dah melebihi tahap umor merdeka..hahaha

MuMMy CHoMell said...

sayunye... ermm ralat sbb kite xboleh ukur kebahagian yang kite beri pada mak.. x pasti cukup atau x.. (T_T)

Rin_Aff said...

Dla; skrg dah x tido sorang2 lg...
Dah ade smngat baru...

Kak Su; btul tu kak...
wlu ape pun yg kite buat...x setanding pengorbanan Mak kite...
pasti x cukup smpai ke akhir hayat pun..

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman said...

Salam perkenalan.. ada entri khas buat IbuDarwisy ...

http://haidoctorhafiz.blogspot.com/2011/05/entri-khas-untuk-follower-ke-369.html

Click!!!Intersting...........!!!