...Jom Klik!! Klik!!...Menarik & Cantik...

Selamat Datang ke Blog IbuDarwisy

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,
Terima kasih atas kesudian anda berkunjung ke blog ibuDarwisy.
Bisnes kecik ibuDarwisy
untuk tempahan kek atau sebarang pertanyaan, sila....

WASSAP
0133250140

FB : Zurina Razalee

Instagram : zurinaaffwisy

TQ To All My Followers

Friday, February 11, 2011

Muhammad Yusuf Darwisy

Kali ni, IbuDarwisy ingin berkongsi detik2 terindah ketika mengandung & selepas melahirkan permata hati KU...


Muhammad Yusuf Darwisy

Tak dapat nak digambarkan perasaanku ketika Doc mengesahkan aku hamil 5 minggu ketika itu...Rasa semcm tak percaya dibuatnya...

Setiap hari kulalui dengan penuh rase gembira...hatiku tersenyum sentiasa...
Namun dalam kegembiraan itu...Allah s.w.t menguji aku dengan penyakit kencing manis..(Klik!)
Seawal kandungan berusia 3 bln lebih itu..hanya Allah sahaja tahu betapa risaunya hatiku ttg implikasi penyakit kencing manis ketika mengandung...
Siang malam aku berdoa agar Allah selamatkan kandunganku....
Kepayahan & kesakitan yang kutanggung bagiku adalah kenikmatan ketika mengandung... 

Besar tak peyut aku nii...hehe...mase ni 4 hari sblm bersalin...
Disini aku ingin berkongsi sedikit gambar kenangan; buah hati pengarang jantungku...untuk tatapan semua.....




Muhammad Yusuf Darwisy sehari selepas dilahirkan...


Pilu hati aku...sebaik saja dilahirkan...trus dimasukkan kat dlm peti lutsinar ni (incubator)...hancuss harapan aku nak susukan anak aku selepas bersalin....rase nak peluk..tp x dapat...yang mampu hanya usapan lembut di pipi dan badannya...uuwaaaaaaaa




Breast milk...(susu awal IBU...kolostrum)
Cerita pasal susu ni...kalau x silap hari ke-4 baru aku dptkan kuarkan susu...tu pun beberapa titis je...sedey tau...namun aku x putus asa...stimulate smpai akhirnya kluar susu mencurah2...
Aha..ni la hasilnya..susu awal IBU...warna kekuningan...kaya dgn vitamin & antibodi yang tinggi...Kepada bakal2 ibu..susuilah anak anda dengan susu ibu...ok!

Beberapa minggu selepas dilahirkan

Baru abis pantang...40 hari

4 bulan
Ketawa besar...


Chubby....


Tweet..tweet...mcm POOH laa

"Wahai anakku...Muhammad Yusuf Darwisy, Ibu doakan agar menjadi hamba Allah yg bertaqwa & anak yang soleh kepada Ibu & Ayah..."

Nanti kite sambung lagi citer2 pasal anak Ibu ni yer...daaaaa








No comments:

Click!!!Intersting...........!!!